Znaczenie aplikacji mobilnych
Technologie

Znaczenie aplikacji mobilnych

Obecnie wiele spraw biznesowych można rozwiązać za pomocą smartfona. To nie tylko czytanie wiadomości e-mail, dzwonienie do partnerów i zamawianie taksówki. Aplikacje z nowymi możliwościami biznesowymi pojawiają się tak często, że nie masz czasu na śledzenie nowych produktów. Dziś bowiem tworzenie aplikacji mobilnych takich jak w software house jest procesem koniecznym dla rozwoju wielu firm.

Gdzie są wykorzystywane aplikacje?

Statystyka pokazuje, że średnio użytkownik instaluje w telefonie 25-30 aplikacji. Dziesięć z nich to sieci społecznościowe, komunikatory internetowe, usługi pogodowe i poczta e-mail. Kolejne 5-10 są potrzebne osobie do spędzania czasu wolnego, a mianowicie do gier i treningów. Reszta ma uprościć życie. Programy na zamówienie są dziś zatem tworzone nie tylko do sprzedaży, ale też dla sklepów internetowych, usług czy map. Projektowanie aplikacji internetowych jest tak ważne, gdyż średnio użytkownik „siedzi” w gadżecie 3,5 godziny dziennie.

W związku z tym wzrosła reklama mobilna. Obecnie stanowi około 66% wszystkich inwestycji w reklamę cyfrową. 22% całkowitej kwoty stanowi handel elektroniczny. Analitycy przewidują, że sprzedaż detaliczna i hurtowa przez aplikacje wzrośnie. Przychody ze sprzedaży gadżetów do końca przyszłego roku wyniosą 100 miliardów euro w samej UE.

Chwyty stosowane w aplikacjach

Reklama tekstowa (banery). Jest to konieczne w przypadku często używanych aplikacji – wiadomości, komunikatory itp. Reklamy nie powinny „rzucać się” na użytkownika, obejmując całe piękno i zalety tworzenia aplikacji mobilnych. Początkowo wybierz dla niego część interfejsu. Reklamodawca płaci za wyświetlenie lub kliknięcia. Tutaj wszystko jest proste: im bardziej aktywni użytkownicy, tym więcej pieniędzy ma właściciel aplikacji. Darmowe wersje programistyczne.

Chodzi o połączenie się z partiami nieco „gorszymi”, ale całkowicie darmowymi aplikacjami. Nie oznacza to, że nie są warte uwagi. Wręcz przeciwnie. Darmowa wersja jest przynętą dla użytkowników. Użytkownik instaluje aplikację i korzysta z niej, ale nie są mu ujawniane wszystkie zalety rozwoju. Bezpłatny dostęp do nich jest możliwy tylko przez określony czas (na przykład 7 dni). Aby uzyskać pełną aplikację, użytkownik musi wydać pieniądze. Ile musi zapłacić, zależy od programisty, który przesyła aplikacje.