Zakładamy szkołę językową
Dla firm

Zakładamy szkołę językową

Rynek szkół językowych jest obiecujący i dynamicznie się rozwija nawet w czasach kryzysu. Dlatego opłaca się otworzyć szkołę języków obcych, zwłaszcza jeśli weźmie się pod uwagę, że początkowe inwestycje są minimalne. Jednak w każdym przypadku niezbędny nam będzie biznes plan szkoła językowa.

Pierwsze decyzje biznesowe

Kiedy zastanawiamy się jak otworzyć szkołę językową, to przede wszystkim musimy zatrudnić dobrego specjalistę. Co więcej, musimy przetestować jego metodę na sobie jako kliencie. Dotyczy to również wyboru języków, które będą nauczane w Twojej szkole. Jeśli na przykład zastanawiasz się nad uruchomieniem kursu języka hiszpańskiego bez wiedzy o nim i rynku doradztwa, nic z tego nie wyjdzie.

Zastanawiając się jak założyć szkołę językową, najlepiej zacząć od jednego kierunku, dobrze go przećwiczyć i „przejść przez”, a następnie otworzyć nowe kierunki: uruchomić kursy w innych językach, poszerzyć grono odbiorców. Oferta usług musi być stopniowo rozszerzana, zbyt duża liczba języków obcych, działa jak nadmierna ilość dań w restauracji – w efekcie żadne z nich nie jest przygotowane poprawnie.

Inwestowanie w szkołę językową

Konieczne jest oddzielenie dwóch rodzajów działalności. Istnieje działalność inwestycyjna, która wymaga dużych inwestycji, aby osiągnąć wspaniałe cele, wypuścić produkt i szybko osiągnąć duży zysk. W przypadku szkoły językowej naprawdę można poradzić sobie bez uciekania się do pożyczek, funduszy na wsparcie przedsiębiorców i poszukiwania inwestorów. Oczywiście pewna ilość pieniędzy na początek będzie nadal potrzebna, ale określenie dokładnego wskaźnika jest dość trudne. Wszystko zależy od wielu czynników: gdzie i za jaką cenę wynajmiesz pokój, jak go wyposażyć, jaką kampanię reklamową organizujesz itp.